Zenith połączył siły z Habanos S.A. czyli oddziałem Cubatabaco - państwowego przedsiębiorstwa tytoniowego Kuby, a ich partnerstwo wkroczyło właśnie na nowy poziom. Habanos jest dystrybutorem, promotorem i eksporterem wszystkich kubańskich cygar. Poznajcie modele Elite, inspirowane cygarami Romeo Y Julieta.
Dwa dni przed końcem lutego bieżącego roku, CEO Zenith - Julien Tornare i wiceprezes Habanos - Jose Maria López powitali gości na specjalnym, wieczornym spotkaniu. W kubańskiej Hawanie miało miejsce wydarzenie w czasie którego ujawniono nowe modele. To już trzeci raz gdy Szwajcarzy pracują z marką produkującą cygara. W przeszłości ich partnerami były marki Cohiba i Trinidad.
Jednak tym, co wyróżnia wspólne działania z Habanos jest specjalna edycja modelu Elite, którego debiut rynkowy nastąpił w minionych tygodniach 2020 roku.
Romeo i Julia przeżywali swój romans pod osłoną nocnego nieba, a świadkiem ich tragicznego uczucia były gwiazdy i księżyc. Właśnie ci astralni świadkowie są tematem przewodnim specjalnej edycji zegarków. Zegarki Elite Moonphase stały się bazą edycji Romeo Y Julieta.
Z ich tarcz, poza godzinami, minutami i sekundami, można odczytać aktualną fazę księżyca, prezentowaną jednocześnie dla obu półkul. W męskim wariancie - Romeo - tarcza jest granatowa, tak samo jak dysk na którym prezentowane są ruchy ziemskiego satelity. Księżyce są srebrne, a przy pomocy laserowego grawerowania, ozdobiono je wizerunkami włoskiej pary. Model dla pań otrzymał czerwoną, intensywną barwę tarczy i dysku z księżycami.
Oba zegarki otrzymały mocno zaznaczony szlif słoneczny tarcz. Ich kolory nie są jednolite na całej powierzchni - zastosowano modny aktualnie gradient. Ciekawym zabiegiem jest to, że mimo wycięć na księżyce, szlif słoneczny nie został zakłócony w żadnym fragmencie powierzchni pod szkłem.
Oznaczeń i napisów jest niewiele - logo marki, srebrna gwiazda, napis Romeo Y Julieta i Swiss Made uzupełniono trapezami indeksów i oszczędną w formie skalą minutową. Pole małego sekundnika otrzymało jedynie cztery drobne kreseczki.
Dla mężczyzn przygotowano koperty w rozmiarze 40,5 milimetra, te dla dam mają 36 milimetrów średnicy. Jedne i drugie są stalowe. Modele Julieta dodatkowo ozdobiono diamentami, których jest dokładnie 75 sztuk. Masa karatowa w tym przypadku to około 0,6 ct. Uzupełnieniem są paski ze skóry aligatora, które kontynuują kolorystykę widoczną pod szkłem. Obudowy są wodoszczelne do 5 atmosfer.
Mechanizmy zastosowane wewnątrz tych wyrazistych wyrobów to Elite 692. Charakteryzują się systemem automatycznego naciągu sprężyny w bębnie, zapasem energii na około 48 godzin. Werk pracuje z częstotliwością 4 Hz.
Edycja Romeo Y Julieta będzie limitowana do 145 egzemplarzy, co ma upamiętniać 145 rocznicę utworzenia marki Romeo Y Julieta, która produkuje cygara. W latach 1885 - 1900 marka zdobyła wiele nagród, przyznanych jej w licznych konkursach smakowych. Te sukcesy odnotowano w logo firmy - zawarto w nim wizerunki medali.
Olbrzymią, światową sławę przyniósł producentowi jej właściciel Jose “Pepin” Rodriguez Fernandez, który był prawdziwym kosmopolitą. Zjeździł on Europę i obie Ameryki, a zabierał ze sobą wyścigową klacz Julietę. Startowała ona w znanych gonitwach na całym świecie. Znanym miłośnikiem marki Romeo Y Julieta był sir Winston Churchill.
Historia głosi, że nazwa zaczerpnięta została od Szekspirowskich zakochanych, ponieważ pracownicy w czasie produkcji cygar słuchali opowieści o tej najbardziej znanej literackiej parze, odczytywanej przez lektora. Tradycyjnie lektor czytał na głos dzieła klasycznej literatury, co pomagało pracującym odprężyć się, zainspirować tym co słyszą i zawijać liście tytoniu w idealny kształt cygara.
Opisane przeze mnie zegarki to wyroby absolutnie niszowe i skierowane do bardzo wąskiego grona konsumentów, którzy spełniają dwa warunki. Pierwszy, żeby byli oni miłośnikami smakowania cygar. Drugi, żeby byli miłośnikami marki Zenith.