30 maj 2017

Roger Dubuis Excalibur Spider Carbon Skeleton Automatic i Flying Tourbillon - w erze karbonu

Napisał: Adam Ciborek

Całkiem niedawno opisywałem model Roger Dubuis Excalibur Italdesign, przygotowany w związku ze współpracą z włoskim studiem projektowym. Dziś ponownie zaprezentuję Państwu nowość z rodziny Excalibur Spider. Do sprzedaży trafiła para czarno-czerwonych zegarków - z naciągiem automatycznym i wielką komplikacją jaką jest tourbillon.

 

Uważni na pewno dostrzegą łudzące podobieństwo między przedstawionym wcześniej zegarkiem, a jednym z dziś opisywanych. Te zegarki różnią się nie tylko kolorami. Są to najnowocześniejsze pozycje w portfolio. 

 

Roger Dubuis Excalibur Spider Carbon Skeleton Automatic i Flying Tourbillon - w erze karbonu

 

Excalibur Spider Carbon Skeleton Automatic i Excalibur Spider Carbon Skeleton Flying Tourbillon wprowadzają, do bardzo bogatej oferty materiałów, włókno węglowe. Materiał stosowany na dużą skalę w sporcie samochodowym, po raz pierwszy został wykorzystany do produkcji zegarka z genewskiej manufaktury. W drugim wymienionym modelu zarówno koperta jak i płyty mechanizmu wykonano z tego tworzywa. Tak samo jak w supersamochodach, które są inspiracją dla manufaktury, właściwości włókna węglowego dają wspaniałe rezultaty w zegarmistrzostwie. Jest ono między innymi o 50% lżejsze niż mosiądz. 

Roger Dubuis Excalibur Spider Carbon Skeleton Automatic i Flying Tourbillon - w erze karbonuOba premierowe modele zostaną przygotowane w limitowanych, krótkich seriach - 88 sztuk. Ich cechą będzie także połączenie czerni włókna węglowego, przecinanej jaśniejszymi żyłkami, z intensywną czerwienią. Wspomniane jaśniejsze linie powstają w trakcie prasowania wielu warstw włókna ze sobą. Skutkiem ubocznym sposobu wykonania modeli  Spider Carbon jest to, że każdy z nich będzie ozdobiony unikatowym wzorem. Czerwień wykorzystano w pasku, na koronie, lunecie i flanszy ze skalą minutową oraz na wskazówkach i małym sekundniku. 

 

Roger Dubuis Excalibur Spider Carbon Skeleton Automatic i Flying Tourbillon - w erze karbonu

 

Zegarek Excalibur Spider Carbon Skeleton Automatic, jak sama nazwa wskazuje, został wyposażony w werk o automatycznym naciągu. Mechanizm RD820SQ, to szkieletowana konstrukcja o częstotliwości pracy 4Hz, wyposażona w mikro-rotor, regulowana w sześciu pozycjach. Do łożyskowania wykorzystano 35 kamieni. Mechanizm oferuje 60 godzin rezerwy naciągu. Jego ażurowane płyty ozdobiono w procesie perłowania, a ogólny poziom wykończenia spełnia warunki Pieczęci Genewskiej.

 

Roger Dubuis Excalibur Spider Carbon Skeleton Automatic i Flying Tourbillon - w erze karbonu

 

Z zewnątrz model wyróżnia się żłobkowanym pierścieniem wokół szafirowego szkła, wykonanym z ceramiki. Ma on czerwone oznaczenia. Tytanowa koronka pokryta jest wulkanizowaną czerwoną gumą. Średnica koperty mierzy 45 mm, a grubość to 14,02 mm. Wodoszczelność określono na poziomie 50 metrów.

Roger Dubuis Excalibur Spider Carbon Skeleton Automatic i Flying Tourbillon - w erze karbonu

Znacznie więcej włókna węglowego znaleźć można w drugim z nowych modeli - Excalibur Spider Carbon Skeleton Flying Tourbillon. Poza kopertą, o wymiarach identycznych jak w modelu z automatycznym naciągiem, także pierścień wokół szkła, płyta mechanizmu oraz klatka tourbillonu są zrobione z materiału na bazie węgla. Przestrzenie między ramionami płyt mechanizmu wypełnione zostały siatką o wzorze plastra miodu. Klatka tourbillonu, jak w innych modelach tej manufaktury, ma kształt krzyża celtyckiego.  

Roger Dubuis Excalibur Spider Carbon Skeleton Automatic i Flying Tourbillon - w erze karbonu

W tym modelu zastosowano mechanizm RD509SQ, czyli jednostkę wyposażoną w latający tourbillon oraz naciąg manualny. Częstotliwość jego pracy wynosi 3 Hz (21,600 vph). Wykorzystano 19 kamieni łożyskujących, a ogólna liczba części wynosi 179. W opisywanej wersji rezerwa naciągu to aż 90 godzin. Kaliber posiada oczywiście Pieczęć Genewską.

Roger Dubuis Excalibur Spider Carbon Skeleton Automatic i Flying Tourbillon - w erze karbonu

Moim zdaniem związek ze sportem motorowym i wykorzystanie materiałów rodem z niego, trafnie podsumował pan Gregory Bruttin, dyrektor ds. produktów:

 

“Różnica 50%, w wadze zastosowanego materiału, pozwoliła zwiększyć rezerwę naciągu do 90 godzin w modelu Excalibur Spider Carbon Skeleton Flying Tourbillon 509SQ. W tym rewolucyjnym zegarku podwoziem są: płyta główna i mostki, samochodową kratownicą jest: wzór plastra miodu między ramionami mechanizmu, rolę karoserii odgrywa koperta zegarka, a tourbillon jest silnikiem.” 



Roger Dubuis Excalibur Spider Carbon Skeleton Automatic i Flying Tourbillon - w erze karbonu

 

Roger Dubuis stale rozwija swoje wyroby, eksperymentując z nowymi materiałami i rozwiązaniami konstrukcyjnymi. Inżynierowie podpatrują team’y wyścigowe, chcąc znaleźć nowe sposoby na ulepszenie tych intrygujących zegarków. Wszystko to zawsze w awangardowej formie, by spełnić oczekiwania klientów. Nawet tych najbardziej wymagających.

epos.info.pl

Adam Ciborek

Lubię kawę, książki i innowacje. Szczególnie te zegarkowe. Czekam,aż powstanie urządzenie,które pozwoli regulować względność czasu.
W świecie zegarków obracam się już od wielu lat. Pozwoliło mi to wyrobić sobie własne zdanie, które mam nadzieję, jest interesujące i pomocne dla innych.

Poprzedni

Rado DiaMaster Power Reserve - nowy model w kolekcji

Następny

Audemars Piguet Royal Oak Offshore Diver - "Funky Colour" Edition

Bądź na bieżąco, polub nas na Facebook.com

Dziękuję, już lubię tę stronę.

 

© 2017 Timeandwatches Polska. Wszelkie Prawa Zastrzeżone.
Wykonanie: http://mizzo.pl/