Na początku miesiąca ujawniono najnowszy, limitowany model z rodziny Big Pilot. Powstanie 250 egzemplarzy wersji "Right Hander" ( z ang.: Praworęczny). Klasyczny fason koperty, nawiązujący do zegarka z lat czterdziestych ubiegłego wieku, ma 46,2 milimetra średnicy, a koronka znalazła się po jej drugiej stronie - obok indeksu godziny 9.
Takie rozwiązanie ma sprawić, że wygodnie będzie nosić zegarek na prawym nadgarstku. Ma to znaczenie, ponieważ według przytoczonych przez IWC danych około 40 procent pilotów jest leworęczna.
Wewnątrz pracuje kaliber 52010. Ma on automatyczny naciąg sprężyn w dwóch bębnach. Rozwiązanie typu Pellaton, wzbogacone o ceramiczne elementy sprawia, że system jest bardzo wydajny. Tak zgromadzona energia wystarcza na 7 dni pracy. Poza godzinami, minutami, niecentralną sekundą i datą, werk prezentuje rezerwę naciągu.
Tarcza ma ciemno szary odcień, który w połączeniu z dużymi wskazówkami zapewnia optymalną czytelność. Zegarki będą najpierw dostępne na rynkach francuskim i australijskim, a po trzech miesiącach będzie można je kupić w innych krajach.
Drugim, ważnym wydarzeniem było spotkanie w Goodwood, w którym wzięli udział pracownicy Boultbee Flight Academy i Aviation Adventures Ltd oraz przedstawiciele IWC. Celem spotkania było uczczenie startu lotu zatytułowanego "Silver Spitfire - The Longest Flight". Celem misji jest okrążenie ziemi błyszczącym, srebrnym samolotem Spitfire MK IX.
Wspomniany samolot powstał w zakładach Castle Bromwich w 1943 roku. Przez ostatnie dwa lata został pieczołowicie odrestaurowany i przygotowany do lotu dookoła świata. Start z Aerodromu w Goodwood zapoczątkował lot podzielony na ponad 100 odcinków. Pilotem podczas pierwszego fragmentu był brytyjczyk Matt Jones, a jego zmiennikiem - Steve Boultbee-Brooks.
To współtwórcy Boultbee Flight Academy czyli organizacji skupiającej certyfikowanych pilotów, chcących zasiąść za sterami samolotów typu Spitfire oraz amatorów mogących spróbować sił w symulatorze lotu. Kwatera główna Boultbee Flight Academy znajduje się na lotnisku Goodwood, jednak z jej usług można korzystać także w innych miejscach na terenie Wielkiej Brytanii. Z racji położenia lotniska macierzystego, trasa przelotów wiedzie między innymi nad malowniczymi Białymi Klifami w Dover.
Podczas lotu Steve i Matt mają na nadgarstkach zegarki IWC Schaffhausen Pilot’s Watch Timezoner Spitfire Edition “The Longest Flight” (Ref. IW395501). Na pewno sprawdzą się one podczas długiej, liczącej ponad 43 000 misji, która zawita do 30 krajów. Mechanizm zegarka pozwala błyskawicznie zmieniać czas między strefami, wystarczy obrócić lunetę wokół szkła.
Jest duża szansa, że Najdłuższy Lot specjalnie odrestaurowanego Spitfire'a lub inna impreza związana z historią lotnictwa jeszcze wyląduje na www.timeandwatches.pl. Specjaliści z Schaffhausen chętnie podkreślają swoje związki z awiacją, angażując się w takie wydarzenia.
Postępy lotu można śledzić zaglądając pod adres: https://www.silverspitfire.com/about/flight-tracker/ .