Vacheron Constantin czyli firma zegarmistrzowska, mogąca pochwalić się najdłuższą, nieprzerwaną niczym historią, stara się pozostać wierna tradycji, a jednocześnie każdego dnia odkrywać na nowo swoją drogę. Przez ponad dwa i pół stulecia osiągnęła doskonałość techniczną, estetyczną oraz artystyczną. Dysponuje także personelem zdolnym do wyrażenia czasu w unikatowy sposób.
W 2019 roku genewski producent rozpoczął kampanię zatytułowaną "One of Not Many" (z ang.: Jeden z niewielu). Skierowana jest do koneserów i wizjonerów różnych dziedzin. W bieżącym roku, w Meksyku - państwie o bogatej tradycji i unikatowej kulturze - odbyły się już dwa wyjątkowe spotkania. Oba w interesującej scenerii, doskonałej do zaaranżowania interesujących kadrów.
Podróż po kraju rozpoczęła się w świecie muzyki, a dokładniej w Estudio 13. To firma założona w 1999 roku będąca wiodącym studiem nagrań w Mexico City. W jej wnętrzach nagrywają artyści zajmujący się różnymi gatunkami muzycznymi. Poza pracą studyjną, ludzie tworzący Estudio 13 rejestrują koncerty.
Okazałe wnętrza zaprojektowane przez studio WSDG, są jasne, przeszklone, pełne drewna i barw. W zbudowanym od podstaw budynku znalazły się dwa pokoje kontrolne, sala fortepianowa, kabiny do nagrywania wokalu. Celem Estudio 13 i architektów było zapewnienie artystom miejsca gdzie mogą w przyjaznym otoczeniu rozwinąć pełnię talentu.
W tym otoczeniu zaprezentowano klientom modele z linii Fiftysix. To najnowsza z kolekcji marki, zaprezentowana w 2018 roku. Wzbudziła wtedy wątpliwości - na tle pozostałych kolekcji Fiftysix jawi się jako linia budżetowa, odrobinę nieprzystająca do reszty oferowanych wyrobów. Dziś głosy sprzeciwu są cichsze niż przed rokiem. W sesji wzięły udział modele Day Date, Complete Calendar i Self-Winding.
Wszystkie trzy mają mechanizmy z automanaciągiem sprężyny, opracowane we własnych warsztatach, pracujące z częstotliwością 4 Hz. Pierwszy wskazuje godziny, minuty, sekundy, dzień miesiąca i tygodnia, a także rezerwę naciągu. To jedyny prezentowany model niesygnowany Pieczęcią Genewską. Z tarczy drugiego odczytać można godziny, minuty, sekundy, miesiąc, dzień miesiąca i tygodnia oraz fazę księżyca. Najprostszy model prezentuje czas i dzień miesiąca, co dla wielu klientów jest wystarczającą liczbą informacji.
Drugie wydarzenie odbyło się w historycznej - najstarszej w obu Amerykach - winiarni Casa Madero. Jej początki sięgają końca szesnastego wieku. W 1597 roku, gdy król Hiszpanii Filip II zdecydował, że ziemie na których znajduje się Casa Madero zostaną przeznaczone pod uprawę winorośli. Od tamtego czasu produkcja trunku trwa nieprzerwanie.
Filozofia jaką kierują się pracujący tam ludzie to : być stale awangardą procesu produkcji wina dzięki ciągłym ćwiczeniom i rozwojowi. Jednocześnie znaczącą wartością jest otwarcie na świat - nie jest przedsiębiorstwem skrytym za wysokim płotem. To także najbardziej utytułowana z meksykańskich winiarni. Zdobyła ponad osiemset międzynarodowych nagród i tytułów.
W winnicy Parras sfotografowano modele z luksusowej linii zegarków sportowych Overseas, klasycznych Patrimony i unikatowy Historiques American 1921. Na zdjęciach widać Overseas Perpetual Calendar Ultra-Thin, ręcznie nakręcane Patrimony oraz zaczerpnięty z historii wzór o "przekrzywionej" tarczy.
Overseas w złotej kopercie ma jedynie 8,1 milimetra grubości, a jego kaliber prezentuje godziny, minuty, dzień miesiąca i tygodnia, nazwę miesiąca i numer roku w cyklu lat przestępnych. Ostatnim wskazaniem jest miesiąc księżycowy. Werk zabezpieczono przed działaniem pól magnetycznych.
Klasyczny Patrimony Manual to model dla purystów i miłośników minimalnej ilości wskazań - ma tylko dwie wskazówki, a werk należy nakręcać koronką.
Ostatni z zaprezentowanych modeli - Historiques American 1921 wyróżnia się na tle większości zegarków. W latach dwudziestych ubiegłego wieku powstały dwa modele, których współczesny jest wypadkową. Jego tarcza jest obrócona w prawą stronę, w ten sposób, że indeks godziny 12 znajduje się mniej więcej tam, gdzie zazwyczaj indeks godziny 2. Koperta ma kształt poduszki, a koronka jest zamontowana na jednym z rogów, nad wspomnianą 12.
Czy taka forma promocji zapewni marce Vacheron Constantin wzrost sprzedaży na rynkach meksykańskim i sąsiadujących? Trudno zgadnąć, chociaż fakt, że zaplanowano następne wydarzenie może stanowić podpowiedź. Pewne jest jednak, że to przemyślana kampania. Bazuje na spotkaniu profesjonalizmu Szwajcarów i Meksykanów.
Wybór studia nagrań i winiarni są nieprzypadkowe - łączą się ze sztukami docenianymi przez koneserów. Takich klientów życzą sobie osoby decydujące o kursie genewskiej manufaktury, bo będą oni potrafili docenić detale techniczne i niuanse wykończenia.