Nie jest to nowa linia w portfolio, jednak najnowsza odsłona różni się diametralnie rozmiarem od wcześniejszych wariantów. Tegoroczny Pilot Type 20 Extra Special otrzymał kopertę o średnicy 40 milimetrów, czyli aż o sześć milimetrów mniejszą niż poprzedni. Wykonano ją ze stali, która została “postarzona”.
W połączeniu ze żłobkowaną koronką o cebulastym kształcie, nadaje to całości retro charakter. Zastosowano pełny dekiel z historycznym logo manufaktury. Pod szafirowym szkłem dominują duże arabskie cyfry, wypełnione świecącą SuperLumiNov’ą w modnym, beżowym kolorze. Wygląda to jak patyna, która powstaje przez lata na białej substancji. Trzy rutenowane wskazówki mają rozmiar dopasowany do wielkości indeksów i są wypełnione tak samo jak one.
Pod indeksem godziny dwunastej umieszczono logo - gwiazdkę i nazwę marki. Ponad szóstką znalazł się napis “Pilot” Extra Special. Czarna, granatowa lub wiśniowa tarcza ma ziarnistą fakturę. Na samej jej krawędzi zaznaczono także skalę minutową.
Koperta w tym modelu jest wodoszczelna do stu metrów. Jej wysokość to 12,95 milimetrów. Wypukłe szafirowe szkło ma średnicę 33,10 milimetrów. Zenith zastosował autorski mechanizm 679. Ten “silnik” słynie z dokładności i niezawodności. Werk wskazuje godziny, minuty i sekundy. Rezerwa naciągu to około 50 godzin. Do konstrukcji wykorzystano 126 części, łożyskowany jest przez 27 kamieni. Częstotliwość pracy to 4 Hz.
Nową, bardziej uniwersalną kopertę zestawiono z paskami z olejowanego nubuku. Są one wykończone kontrastowym przeszyciem. Do wyboru oddano klientom pasek w kolorach khaki, granatowym, winnym i musztardowym. Zapinane są klasyczną sprzączką, która wykonana jest z tytanu.
Moim zdaniem, ten model stanie się hitem. Dotychczasowe modele były dla wielu osób zbyt duże. Oprócz rozmiaru, także ciekawa kolorystyka pasków przyciągnie na pewno nowych klientów.