fbpx
17 Stycznia 2019

[SIHH 2019]: Richard Mille Bonbon Collection - cukierkowa kolekcja

Napisał: Bartosz Marciniak

Richard Mille to nowoczesne laboratorium, wytwarzające zegarki futurystyczne, niezwykle skomplikowane i do tego bardzo wytrzymałe. Idące za tym ceny, rodem z kosmosu, sprawiają, że dla wielu z nas, zegarki tej firmy pozostaną raczej w sferze marzeń.

 

Na tegorocznym Międzynarodowym Salonie Elitarnego Zegarmistrzostwa (SIHH), marka zaprezentowała nową dziesięcioczęściową kolekcję zegarków, o słodko brzmiącej nazwie „Bonbon Collection”. Nowa linia wzornicza to ściśle limitowana seria. Każdy z dziesięciu modeli zostanie wyprodukowany w ilości zaledwie 30 sztuk.

 

RM 37-01 Automatic Cerise

 

Pomimo budzącego respekt wyglądu, kolekcja wywodzi się ze wcześniejszych kreacji Richarda Mille’a. Za inspirację do jej utworzenia posłużyły popularne łakocie, które doskonale znamy z dzieciństwa. Modele z Bonbon Collection to odważne, zabawne i radosne zegarki, które mają wprawiać w dobry nastrój swoich właścicieli.

 

RM 37-01 Automatic Sucette

 

Różnorodne kolory kopert, m.in. zielony, karmazynowy, żółty czy różowy, mogły powstać dzięki doskonałemu opanowaniu zaawansowanych technologi przez manufakturę. Mowa tutaj o nowoczesnych materiałach, takich jak: Carbon TPT® i Quartz TPT®. Sześć z dziesięciu modeli powstało właśnie przy ich użyciu.

 

 

Patrząc się na nową kolekcję, można bez problemu dostrzec złożone kompozycje graficzne, oferujące bogactwo odcieni i faktur pojawiających się praktycznie na każdym elemencie zegarka. Dbałość o detale jest wręcz szokująca. Wszystko zostało dopracowane do perfekcji, ale w końcu to Richard Mille — marka sama w sobie.

 

RM 16-01 Réglisse

 

Cukierkowa kolekcja to dwa różne światy: słodki (Sweets Line) oraz owocowy (Fruit Line). Zacznę od tego pierwszego. Składa się on z czterech modeli, które mają kopertę zrobioną z dwukolorowej ceramiki. Ich tarcze zostały ręcznie emaliowane metodą Grand Feu, a pozostałe tytanowe elementy pokryto czarnym chromem.

 

RM 37-01 Automatic Marshmallow

 

W skład słodkiej lini wchodzą: RM 07-03 Cupcake (babeczka), RM 07-03 Marshmallow (pianka), RM 37-01 Sucette (lizak) oraz RM 16-01 Réglisse (lukrecja). Wszystkie są kolorowe, urocze i przywołują całą paletę smaków.

 

RM 16-01 Réglisse 

Koperty prezentują się doskonale w obecności zróżnicowanych, polerowanych i matowych, elementów tarczy, oddających realną strukturę produktów. W modelu RM 16-01 Réglisse czarny kolor prezentuje się w zupełnie nowym świetle, jako olbrzymia rolka lukrecji. Zajmuje ona praktycznie całą powierzchnię cyferblatu. Genialnym posunięciem są koronki nawiązujące kształtem do wspomnianych wyżej słodyczy.

 

RM 07-03 Automatic Cupcake

 

 

 

Fruit Line 

 

Linia owocowa składa się z sześciu wariantów i jest hołdem dla słodkiej pokusy. W jej skład wchodzą: RM 16-01 Lemon i Strawberry, RM 07-03 Litchi i Blueberry oraz RM 37-01 Kiwi i Cherry. Poza kolorowymi kopertami wykonanymi z Carbon TPT® oraz Quartz TPT® (więcej informacji na temat tych nowoczesnych materiałów znajdziecie — tutaj) o różnych odcieniach, dołączono nowy, turkusowy kolor.

 

RM 07-03 Automatic Kiwi 

Malowane akrylem i ręcznie lakierowane miniaturki zdobiące tarczę, zamieniają się w paczuszkę maleńkich cukierków. Aby jeszcze bardziej zwiększyć ich realizm, uzyskano efekt „powleczenia cukrem” za pomocą sproszkowanej emalii i drobnego piasku stosowanego w klepsydrach. Tęczowe żelki, zakręcone lizaki, kwaśne owoce, a także inne niespodzianki, umieszczone są na tytanowych płytkach.

 

RM 16-01 Automatic Citron

 

Reasumując, nowy wypust od Richard Mille jest kompletnym zaskoczeniem. Przynajmniej dla mnie. Wybór jest niezwykle szeroki jak na ściśle limitowaną serię. Od aksamitnej pianki po lizaki i owoce. 

 

 

Wykorzystując bogatą wiedzę o materiałach i fakturach, udało się marce stworzyć prawdziwy sklep z cukierkami. Niezależnie czy chodzi o linie Sweets Line czy Fruit Line, każdy zegarek z kolekcji Bonbon jest apetyczny i już samym wyglądem sprawia, że chce się go zjeść.

 

RM 07-03 Automatic Myrtille

 

Zegarki do sprzedaży trafią na przełomie wiosny/lata. Tak jak wspomniałem na samym początku, każdy z dziesięciu modeli zostanie wyprodukowany w ilości 30 sztuk. Ceny zaczynają się od 122 500 amerykańskich dolarów, a kończą, w zależności od wybranej wersji, na 158 800 USD.

Bartosz Marciniak

Bartosz Marciniak

Moja przygoda z zegarkami rozpoczęła się już w szkole średniej, kiedy to na okienkach godzinowych spacerowałem po alejach galerii handlowej i spoglądałem z niedowierzaniem na gabloty wystawowe najlepszych salonów sprzedających owe przedmioty. Pierwsze moje pytanie pojawiające się gdzieś tam w głowie było: "Dlaczego zegarki potrafią kosztować majątek?" W celu nabycia wiedzy na ten temat trafiłem na forum KMZiZ gdzie zaraziłem się pasją, która z czasem przeistoczyła się w miłość

ins Instagram


Nazwy własne firm, produktów, instytucji, a także ich znaki towarowe są własnością tychże firm, podobnie jak materiały graficzne i filmowe wykorzystane w serwisie Timeandwatches.pl. Wszystkie prawa zastrzeżone © 2016 - 2023

Wykonanie: https://mizzo.pl